28 Ekim 2013 Pazartesi

Sosyoloji dersinde Bülent Ersoy

Geçen sosyoloji dersinde konu konuyu açarken bir anda laf Bülent Ersoy'a geldi. Hoca da "o adam gibi.." diye cümle kurdu. Bekledim düzeltmesini ama düzeltmedi. Her sınıfta olan bi gülüşme oldu ve sinirimi bozdu. Sonuçta burası lise ya da ilkokul değil; üniversite. Hala birinin cinsel kimliğine gülüşmek çok rahatsız edici geldi bana. Dediğim gibi hoca "adam" lafını düzeltmeyip konuyu değiştirdi.


Yeni konu ise Rusya'da erkeklerin selamlaşırken öpüşmesiydi. Biraz alaycı bi tavır takındı gibime geldi. Tabii sınıfta yine saçma gülüşmeler falan oldu. Suratım daha da asıldı. Sonra da konu İskoç heriflerinin etek giymesine geldi. Bu konuda da alaycı ve taraflı bi tavrı vardı. Dersin sonlarına doğruydu. Toplandım hocaya bu tavrının hoşuma gitmediğini söyleyecektim.

Ama hoca sınıftan hışınla çıkınca söyleyemedim, zaten öbür ders başlayacaktı. Yurda dönünce kendime de engel olamadım. Hocanın mail adresini bulup mail atmaya karar verdim. Rahatsız olduğum noktaları yazdım maile. Bugün cevap geldi. Yanlış anlayabileceğimi, öyle bi insan olmadığını dile getirmiş. Bülent Ersoy olayında ise özür diledi, dil sürşmesidir dedi, geçti.

Cesaretimi toplayıp böyle bi mail attığım için mutluyum. Açık bi şekil de gay olduğumu söylemesem de anlamıştır herhalde. Ve konuşmalarında daha dikkatli olmayı dener. Hatta hocayla aramız iyi olursa bi dersi bu konulara ayırmasını isteyeceğim. Bilgilendirme amaçlı iyi olabilir. En azından sınıftakilerin belli bir kısmının homofobisi/transfobisi(bla bla fobisi) varsa biraz törpülenir.

DİĞMİ AMA?!

5 yorum:

  1. ehehe cidden helal olsun çok iyiymiş mailine saglık valla :)

    YanıtlaSil
  2. cesaretine sağlık iyi yapmışsın güzel yapmışsın.. Bence hoca ile sınıf arasında bir bağ var ve etki tepki meselesi bununla bağlantılı. Bu yüzden hocanın sözde dil sürçmesindeki güldürme isteğinin alycı ve ti ye alır yanının törpülenmesi gerekli. Bunu okulda bi hocaya yaptığım gibi sen de gayet yapabilirsin. Tabi benimki kendi bölüm hocam olmadığı için biraz daha cesurdum, ama senin için farketmez yardırr ;)

    YanıtlaSil
  3. Ne ilginçtir ki yıllardır Rusya'nın çok farklı şehirlerinde bulunmama rağmen daha bir kere bile selamlaşırken öpüşen iki erkek görmedim. Çok eski bir terkedilmiş gelenek olsa gerek. Bizdeki gibi yanaktan öpüşen de görmedim. Rusya'da selamlaşma şu şekilde olur. Toplu bir mekana giren erkek, içerideki herkesi selamladıktan sonra teker teker erkeklerin ellerini sıkar. Kadınların elleri sıkılmaz. Mekana giren kadın ise herkesi sadece selamlar o kadar. Gelişmiş metropollerde az da olsa kadınların eli de sıkılıyor. Ya da bulunduğun mekanın havasına göre. Normaldir, kadınların eli de sıkılır. Kimse karşı gelmez sana. Ama herkes tarafından tercih edilen bir selamlaşma biçimi değil. Eğer yakın insanlar karşılaşıyorsa, selamlaşma olarak sadece kucaklaşıyorlar. Kadın-erkek selamlaşmasıysa nadiren de olsa yanaktan öpüşülebilir. Bizdeki gibi yanak öpüşmesi de yok yani. Ayrıca Rusya toplum olarak oldukça homofobik bir ülke. Geleneksel olarak bile iki erkeğin selamlaşırken dudak dudağa öpüşmesi herkesi rahatsız eder. Mesela ben ve benim gibi yabancı arkadaşlar yakın Rus arkadaşlarımızla epeydir görüşmemişsek kendi geleneğimize uygun olarak yanaktan da öpüşebiliyoruz. Bu yadırganmıyor, hoşlarına da gidiyor. Ama kendi aralarında yok böyle bir şey.

    YanıtlaSil
  4. çok sevindim, lütfen bulunduğun ortamlarda bunlara dikkat etmeye ara verme ;)

    YanıtlaSil
  5. Ben de diyorum, sosyoloji hocamdan mail geldi ne demek :D Tweete anlam verememiştim kaç gündür:D İyi etmişsin Patrick'im :) Başarılarının devamını diliyoruuum :)

    YanıtlaSil

şimdi sen buraya yorumunu yazacaksın, ben de yayınlayacağım.