21 Ocak 2013 Pazartesi

Hayatı dolu dolu yaşa(yama)mak!



*Bu yazının şarkısı Yaşar'dan Bu İş Zor Yonca. Dinlemek isteyen şörç eder dinler.

*Bu yazı, yazarın kendisini eleştirdiği bir yazıdır.

Hayatı dolu dolu yaşamak istiyoruz dimi? Çocuklar gibi hiçbir şeyı için önemsemeden, tek derdimizin en sevdiğimiz çizgi filmin hala başlamaması olan bir dünyada.

Evet, ben öyle yaşamak istiyorum. Babam işten dönerken bana çikolata almadıği için kızmak istiyorum ona. Ama babama çikolata almadigi için şimdi kızsam götüyle güler bana. Benim de tek derdim o değil zaten.

Arada sırada mail olsun twitter olsun bana yazanlar oluyor. "severek takip ediyorum" falan diyorlar. Götüm kalkıyor tabii. Ama düşünüyorum neyimi okuyorlar, okunacak ne yazıyorum diye. Bulamıyorum. Ben olsam kendimi okumazdım. Onlara da bunu diyorum. Saçmalama falan diyorlar ya orda eriyip bitiyorum.

Genelde yaşıtlarımdan gelen tepkilerden biri de hayatı dolu dolu yaşadığıma dair. Benim gibi boş yaşayan yoktur her halde hayatını. Yaptığım bişey yok çünkü. Hayatım dersaneye gidip eve gelmekten ibaret. Diyorum acaba önceki yazılarımdan mı böyle düşünüyolar. Yok anam dolu dolu geçen zamanım yok.

Bi farkım varsa o da eskiden her fırsatını bulduğumda bulduğum birinin yatağına girmekti. 1 ay önceye kadar böyleydi. Çünkü yalnızım. En yakın arkadaşım yıllardır yalnızlık olsa da dertlerimi birilerine açmaya ihtiyaç duyuyorum. Bu bir kişi olmuyor benim için. Bişeyler paylaştığım her insan hayatımı tamamen bilmez. Herkeste bi parçam vardır. Açamıyorum kendimi bir kişiye. Güvensizliğim var.

Yakın arkadaşlarımdan uzaklaşmam da bu yüzden. Çünkü ben alışmışım onların dertlerini dinlemeye kendi dertlerimi anlatamayınca, onlar halimi hatrımı sormadıkça çekiyorum kendimi ister istemez kabuğuma. Uzaklaşıyorum ister istemez.

Dolu dolu yaşamaya gelecek olursak, hayatı dolu dolu yaşadığım tek yer hayallerim. Çocukluğumdan beri çok güzel hayal kurarım. Hayallerimde her ne kadar mutsuz olsam da eninde sonunda hep mutluyum çünkü.

Hayal dünyamı geride bırakıp bu gerçek dünyaya girmeye çalışmak götüme zor geliyor. Götüme zor geldiği için de yattıkça yatıp götümü büyütuyorum. Hayallerimin peşinden koşamıyorum. "İstesem olur" diyip duruyorum, erteledikçe erteliyorum.

Bana göre hayatı dolu dolu yaşayanlar hayallerinin peşinden koşanlar; Spartacus!

Patti Smith'in kitabını okuyorum mesela. Sanatçı olmak için yaptıklarını satır satır okuyunca "vay be kadına bak!" demekten kendimi alamıyorum ama o kadının yaptıklarının da hiç birini yapmıyorum. Gerçi tekini yapıyorum, hayal kuruyorum.

Neyse ben biraz daha hayallerimde hayatı dolu dolu yaşayıp yatayım. Ne de olsa en iyi yaptığım iş bu.

6 yorum:

  1. hayal kurmak bedava tatlım ve hayatta ki en güzel şeylerden birisini haz alarak yapıyorsun ne güzel:)

    ve inanıyorum ki hayatı dilediğince, dolu dolu yaşayabileceğin zamanlar gelecek. kendine dikkat et pıtırcık, çok seviliyorsun :) yanında olduğumu bil :*

    YanıtlaSil
  2. O yaşıtların var ya, hayatı dolu dolu yaşadığını düşünen, oraya bi de beni ekle tamam mi? :D
    Çünkü ben de öyle düşünüyorum. Ve hayallerini gerçekleştirebilecek güce sahipsin bence :)

    YanıtlaSil
  3. Olsun, biz yine de severek takip ediyoruz :))

    YanıtlaSil
  4. zaman çabuk geçer hele yirmilli yaşlara geldiğinde ne yapacağını bilmediğin zaman işte en büyük çıkmaza o zaman girersin. hayat sadece eğlenip gezmekten ibaret değilgerçek hayatta zayıf her zaman yok olur tabi sana bu zamandadaa canım cicim yapan çok olur patrickciğim dünyada en uzak durman gereken kişilerdir canım cicim yapanlar yiyip bitirirler bu tecrübeyle sabittir sen verdiğin sürece gelen çok olur bazı şeylerin bedelini ödedikce beni anlayacaksın birtanem seviyorum seni unutma herkes birşeyler aldıktan sonra arkalarına bakmadan çekip giderler o yüzden gerçekten güvendiğin en az bir kişi olsun balım ablan kurban olur sana artık hayatınla iligli çizzgini çizmen gerekiyor

    YanıtlaSil
  5. seninle hic konusmadan sadece blogunu okuyarak bile hic bos yasamadıgını söyleyebilirm. canın ne isterse onu yapıyosun bunda yanlıs bi sey yokki. eminim hayatımızı dolu dolu yasamak icin daha bircok zamanımız olur :D:D

    YanıtlaSil

şimdi sen buraya yorumunu yazacaksın, ben de yayınlayacağım.