21 Aralık 2011 Çarşamba

Bazı şarkılar vardır ki - 3

İstanbul'a giderken, Taksim'e giderken, Taksim'den dönerken, metroda, otobüste, tramvayda, İstanbul'dan dönerken hep bi şarkı mırıldanıyordu kulağımda. Hikayesini duymuştum bi yerde ondan sonra dinlemeye başladım. 

alinin düğününe geline aşık olan, kızı daha önce istetip de alamamış başka bir genç de katılır. ali gerdeğe girecekken sırtını yumruklama bahanesi ile bir çivi saplar. olay anında ali bu çiviyi farketmez.
gerdek öncesi namaz kılarken secdeye vardığında da yara soğumuştur ve ali secdeden kalkamaz. kız da alinin uyuduğunu sanar başta. öldüğünü anlayınca da bu ağıtı yakar.
- itü sözlük.



Evlerinin önü kavak
Yağmur yağar ufak ufak
Elim kına yüzüm duvak
Uyan ali’m, uyan ali’m, uyan ali’m,
Evlerinin önü çiçek
Gelin kızlar kefin biçek
Ali’min öldüğü gerçek
Uyan ali’m, uyan ali’m, uyan ali’m,
Uyan ali’m sabah oldu
Sağdıçlar kapıyı kırdı
Saramadım günler doğdu
Uyan ali’m, uyan ali’m, uyan ali’m,
Ali’min bindiği taylar
Atlayıp geçti çaylar
Ali’m ölmüş kimler ağlar
Uyan ali’m, uyan ali’m, uyan ali’m

4 yorum:

  1. bazı türkülerin hkayesi de ezgisi de nasıl dokunuyor insana, değil mi?

    YanıtlaSil
  2. aynen öyle. dinlerken acı çekiyorum, dinledikçe de dileyesim geliyor.

    YanıtlaSil
  3. Have a Wonderful Holiday Season !

    YanıtlaSil
  4. eminim artık ; otobüste sürekli şarkı dinlemek bir obsesyon , oysa araba kullanırken sükunet benim için ideal olanı .. Al sana paradoks ::)

    YanıtlaSil

şimdi sen buraya yorumunu yazacaksın, ben de yayınlayacağım.