5 Kasım 2011 Cumartesi

defter arası notlar


Ne yapacağımı bilmiyorum, ne yapabileceğimi de. Yazmakta buluyorum çareyi. İçimden gelenleri bir şekilde ifade etmek rahatlatıyor. Belki de yazdıklarımı o’nun okuması için yazıyordum.
İki kelimelik, bir saniyeden bile kısa sürecek nefesim var; ses tellerimi titreterek doğru insanın kulağına gitmeyi bekleyen.
Sevmediğin bir insana söylemesi çok kolay, sevdiğin bir insana söylemesi cidden zor. Sevdiğin insan da zor biriyse, ne bok yiyeceğini bilemiyor insan.

***



Bedenini satın alabilir miyim?
Bir bedene ihtiyacım var; ruhumu teslim edebilmek, yaşanmışlıklarımı aktarabilmek, yeni hayatlara yelken açabilmek için.
“Senin bedenine ne oldu?” diye sorarsan, “Bedenim yaşayacağını yaşadı, artık eskidi.” derim.
Yeni bedenlerde yeni güne başlamak, hayata tutunmak demek; benim için.

***


İngilizceyi anlamaya başladığımdan (orta okuldan) beri her gördüğüm turistle konuşmak için gözlerinin içine bakarım, bana birşey sorsunlar da cevaplayayım diye. Ama hiç öyle olmaz. O/onlar sorar ben “kem küm, ehhhhem, mmm, hıııı” diye cevap verir, anca “soğri” diyebilirim.
Diyelim orta okul yıllarında böyleydi ama insan lisedeyken de mi böyle olur? Oluyor.

***


Ne mutfakta aşçıyım
Ne çoçuklarımın babasıyım
Ne sokakta beyefendiyim
Ne de yatakta jigoloyum.

***


Yapacak bişey yok.
Ben de beni zamansız yağıp, ıstalan YAĞMUR’u seviyorum.
Oysa ki bu yağmur benim için yağmıyor.
Annem için, babam için, tüm işçiler için yağıyor bu akşam İstanbul’da.
(01.05.2011)

***


Bankalar Caddesi’nde Kapitalizm’e küfürler yağdırırken, Starbucks’ta kahvenin tadına varmaktır; hayat.

***


Paketi yeni açılmış kahve kokusunu ve senin kokunu çok severim, ey sevgili.

***


Sen, benim sana kitap okuğumu düşünürken
Ben, sana kendi yaşanmışlıklarımı anlatıyordum.



Benim bi defterim vardır böyle salak salak şeyler yazdığım, sabah elime geçti de paylaşayım dedim. 


2 yorum:

  1. Çok güzel şeyler yazmışsın güzel oldu ,bir şeyler katmış hayata..

    YanıtlaSil

şimdi sen buraya yorumunu yazacaksın, ben de yayınlayacağım.