17 Eylül 2011 Cumartesi

"Çocuklarımızı lütfen pistten alalım!"

Zorla giderdim düğünlere, sevmezdim düğünleri. En cool kıyafetimi giymem gerekirdi ama ben hep "Banane, eşofman giycem!" diye zırlanırdım, beni tınlayan olmazdı. Giydiğim takım elbisem, rugan ayakkabılarım, jöleli saçlarım, mis gibi kokum, cebimde şekerlerimle giderdik "... Düğün Sarayı"na. Ne saray ama! Bi‎zim için önceden bi kaç sandalye ayırırdı aile büyüklerimiz. Otururduk yerimize.

-Hoşgeldiniz. Nerde kaldınız geç oldu?
-Daha saat 7, ne geç kalması ayol.
-Damat çok zenginmiş, bizimkilere hiç bişey aldırmamış.
-Bi biz bulamadık zengin birilerini
-Balayına da Bodrum'a götürüyomuş.
-Evin bodrumuna mı? Hahaahahhah
-Hahahahahahah! İlahi Aysel, nerden buluyon böyle lafları.

Bu anlamsız konuşmalardı beni deli eden. Kimene! Siken memnun, sikilen mumnun. İster evin bodrumunda, ister lüks bi otelin rahat yatağında!

İdiot çoçukları hiç sevmem. Ne o öyle koşuşturup duruyoyolar, terliyorlar. O güzelim elbiseleri onun için mi giyerlerdi, anlamam. Hiç biriyle de oynamazdım. Tek eğlence kaynağım; yaşlı teyzelerin salaklıkları, masadaki çerezler, babamın 3310 telefonundaki 'Snake' oyunu. Snake oynamadan büyüyen çocuğa, "çocuk" denir mi? Denmez.

Rekorunu kırmaya ramak kala, ısıracaksın kuyruğunu. Zirvedeyken bırakacaksın. Sen tam oyununa odaklanmışken salak çocukların koşuşturmalarından rahatsız olan piyanist şantör efendi girecek araya, "Çocuklarımızı lütfen pistten alalım!".  Hay sikeyim seni, şantör bozuntusu. Ne güzel de rekorumu kıracaktım.

Herkesin canı sıkılmaya başlar, tam o sırada gelin-damat çifti gelir. Kabarık etekli gelin, parlak takımlı damat. Romantik(tartışılır) bi müzik eşliğinde dans ederler, dans ederken de konuşurlar. Hep o konuşmayı çok merak etmişimdir.

-Faruk, akşam beni sikerken acıtmıcaksın dimi?
-Acıtmıcam hayatım. Ben sana demedim mi daha önceden yapalım diye?
-Faruk, kafanı kırarım. EVLENMEDEN OLMAZ!
-Tamam hayatım, tamam.
-Faruk?
-Efendim hayatım?
-Sen daha önce birisiyle yattın mı?
-Bu nasıl soru şimdi?
-Faruk, bana doğruyu söyle!
-Hayatım böyle saçma sorular sormayı keser misin?
-Zaten regl oldum, bu gece olmaz. Haberin olsun. EHEHEHEEHE.
-...

Böyle konuşmalar mı dönüyordu aralarında? Yoksa kaç altın gelcek, kaç altın gitçek diye mi? Çocuklarının hayallerini mi kurmaya başlamışlardı? Yoksa o sadece bir ön sevişme miydi?

Biraz daha oynanır, ter dökülür, yorgunluk başlar denirken düğün pastası gelir. Düğün pastası kadar kötü pasta görmedim hayatımda. Bayat, el sürülmüş, adeta taciz etmişler pastaya. Eğer şanslıysak bir de yanında asidi kaçmış kola gelir.

"Yediniz, içtiniz, şimdi de altınları takın bakalım!" dercesine çağırır şantör efendi bizi piste. Önce erkek tarafı. Takarsın takını, salak bi poz verirsin oturursun yerine. Başlar oyun müzikleri.

Ayşe, Fatma, Hayriye, haydi çifte telliye.
Hadi yolla Beyoğlu'na yolla...
Kasap havası isteyen var mı?
Recep abimiz için bir 'roman havası'.
 "Çocuklarımızı lütfen pistten alalım!".
... Düğün Sarayı, Gelinimize ve damatımıza bir ömür boyu mutluluklar diler.

Belki de bundandır boşanmalar. Böyle salak bi organizasyonla dünya evine mi girilir? Bırak dünya evini, gerdeğe zor girersin o yorgunlukla.

Bütün gece kimse beni tınlamaz. Eve döndüğümüzde "Patrick oğlum, çok güzeldi dimi düğün? Bak, seninki de böyle olacak. Bu evlenenlerin çocuğu da senin düğününe gelcek." derdi annem. Ben de sadece  "Hıhı, anlıyorum." diyebilirdim.

Gecenin sonunda yatağa girerken mutluydum. Snake'de rekorumu kırmıştım. Yaşlı teyzeler/amcalar bana harçlık vermişlerdi. Bi kıza  aşık olmuştum.

Acaba şimdi Faruk, Cemile'yi kaçıncı kez sikiyordur? Çocukları olmuş mudur? O da düğünlerden sıkılıyor mudur?

3 yorum:

  1. düğünlerden hiç hoşlanmam, son gittiğimde de zehirlendim zaten...

    YanıtlaSil
  2. Hahah çok güzel bir yazıymış :D Bu arada gelinle damatın ne konuştuğunu bende hep merak ederim rivayetlere göre çok saçmalıyorlarmış ben öyle duydum.

    YanıtlaSil
  3. Haplo,
    en son gittiğim düğün dayımınkiydi. onda da fotoğrafçılık yapmıştım ve bilerek bütün fotoğrafları kayık çekmiştim

    kereste,
    evlenmeden öğrenmek lazım bence.

    YanıtlaSil

şimdi sen buraya yorumunu yazacaksın, ben de yayınlayacağım.